Tilaa Kytkintehostin kuorma-autoille edullisesti

Kytkintehostin TOP kuorma-autojen brändeille
Kytkintehostin TOP malleille
Korkealaatuiset Kytkintehostin hyötyajoneuvoja: TOP brändit
Kytkintehostin kuorma-autoille: Bestsellerit katalogissamme
Nämä tavarat ovat eniten ostettuja Kytkintehostin katalogista. Laaja tuotevalikoima parhailta brändeiltä tulee auttamaan sinua valitsemaan Kytkintehostin edulliseen hintaan ja takaamaan parhaan sopivuuden kuorma-autollesi tai hyötyajoneuvollesi

Kytkimen tehostin kuorma-autoon pienentää polkimen painamiseen tarvittavaa tehoa erityisesti, kun vaihteita vaihdetaan. Osa on kiinnitetty laippaan yksikön kotelon oikealle puolelle.
Kuorma-autojen kytkinvahvistimien tyypit
Toimintaperiaatteen mukaan jaoteltuna:
- Jousitoimiset. Nämä asennetaan mekaaniseen tai hydrauliseen käyttölaitteeseen ja ne puristavat ja avautuvat. Ne koostuvat servojousesta, vivusta ja jarrusta, joka rajoittaa sen liikkumista. Ne vähentävät polkimien painamiseen tarvittavaa voimaa keskimäärin 30-40 %.
- Hydraulinen. Ne asennetaan mekaanisen laitteen kanssa samansuuntaisesti. Niissä olevaa painetta kasvatetaan hammaspyörä- tai siipipumpuilla. Ne koostuvat hydraulisylinteristä, jakoventtiilistä ja ohjausanturista.
- Pneumaattinen. Rakenteeseen kuuluu mäntä, jossa on työntölaite, sekä paineentasausventtiili, kalvo ja ohjausanturi. Osa toimii paineilman avulla. Kun poljinta painetaan, työnesteen lisäksi pumpataan ilmaa 8-10 ilmakehän paineella, joka kaksinkertaistaa tehon.
Kuorma-autoissa oleva järjestelmä on kooltaan paljon suurempi verrattuna henkilöautoihin ja siksi se vaatii enemmän voimaa, jotta painelevyt toimivat. Henkilöautoihin kytkinvahvistaja asennetaan, jos polkimen irrotus vaatii 150 N tehon, kuorma-autoihin puolestaan silloin, jos tehovaatimus on 250 N.
Toimintahäiriöt ja niiden syyt
Valmistajat eivät rajoita osien käyttöikää. Kuitenkin kun otetaan huomioon hyötyajoneuvojen käytön raskaat olosuhteet, voidaan todeta, että yksikkö on jatkuvasti suuressa kuormituksessa, joten se voi hajota. Yleisimpiin toimintahäiriöihin kuuluvat männän tukkeutuminen sylinterissä, putkien vääntyminen sylinterin ja kytkinvahvistimen välillä sekä tiivisteiden mekaaninen vaurioituminen. Häiriöitä aiheuttavat kosteuden tai ilman pääsy mekanismiin, laitteen virheellinen säätö tai liiallinen kuormitus.
Toimintahäiriöiden havaitseminen
Ensinnäkin laitteen vaurioituminen voidaan havaita silmämääräisesti kuorma-autojen huollon yhteydessä tarkastettaessa. Työnesteen havaitut vuodot ja virheet ovat selviä merkkejä, jotka kertovat korjauksen tai komponentin vaihdon tarpeellisuudesta. Komponenttien vikaantuminen voi myös olla merkki laitteen virheellisestä toiminnasta, erityisesti polkimen liiallisesta liikkumisesta.
AUTODOC: käteviä ostoksia verkossa
Haluatko, että verkko-ostokset eivät ole vain nopeita vaan myös halpoja? Tervetuloa AUTODOC-verkkokauppaan. Meidän käyttäjäystävällinen tuoteluettelomme sisältää laajan valikoiman laadukkaita osia edulliseen hintaan. Ja tarjouskampanjoiden ansiosta voit ostaa kytkintehostimen, vetonivelen liitoslevyn, vauhtipyörän ja monia muita osia vieläkin halvemmalla. Ryhdy AUTODOC-asiakkaaksi tänään ja nauti edullisista ostoksista sekä erinomaisesta palvelusta.
Osta netistä itsevarmasti! Voit palauttaa varaosat 200 päivän sisällä ostotapahtuman jälkeen ilman mitään erityistä syytä ja saada rahasi takaisin. Miten? Käytä vain Turvallinen tilaus-palvelua kassalla. Palvelu maksaa vain 6,55 €.