Tilaa Jarrusylinteri, kalvo kuorma-autoille edullisesti

Jarrusylinteri, kalvo TOP kuorma-autojen brändeille
Jarrusylinteri, kalvo TOP malleille
Korkealaatuiset Jarrusylinteri, kalvo hyötyajoneuvoja: TOP brändit
Jarrusylinteri, kalvo kuorma-autoille: Bestsellerit katalogissamme
Nämä tavarat ovat eniten ostettuja Jarrusylinteri, kalvo katalogista. Laaja tuotevalikoima parhailta brändeiltä tulee auttamaan sinua valitsemaan Jarrusylinteri, kalvo edulliseen hintaan ja takaamaan parhaan sopivuuden kuorma-autollesi tai hyötyajoneuvollesi
Ilmajarrukammio on toimilaite kuorma-autojen jarrujärjestelmässä. Se on pyöreä säiliö, jonka sisällä on taipuisa kalvo, joka muuttaa paineilman energian mekaaniseksi voimaksi, jota vaaditaan jarrukenkien painamiseksi jarrurumpuun. Osat on kiinnitetty jarrun nokka-akselien kiinnikkeisiin erikseen jokaiselle pyörälle. Ne varmistavat, että raskas hyötyajoneuvo pysähtyy nopeasti vaikka jarrupoljinta painaa suhteellisen vaimeasti.
Kuorma-autojen ilmajarrukammioiden tyypit
Akselin mukaan jaoteltuna:
- Etuosa. Tällaisessa osassa ilmaa puhalletaan sisääntulon läpi, joka säätelee sisäänvirtausta ja purkautumista. Laitteiden kammion mitoitus on pienempi kuin vastaavilla peräosaan asennettavilla osilla, koska niihin ei kohdistu liian voimakasta kuormitusta. Niiden käyttöikä on noin 3 vuotta.
- Takaosa. Nämä on varustettu jousijarrukammiolla. Ilmaa ladataan säätöelementtien avulla. Normaali jarrutus aktivoituu käyttöjarrukammiossa syntyvästä paineesta, kun pysäköinti- tai käyttöjarru aktivoituu jousijarrukammion paineella. Tällaisten komponenttien käyttöikä on tyypillisesti noin 2 vuotta.
Kuorma-autojen ilmajarrukammioiden käyttöpaine vaihtelee 2-7 ilmakehän välillä. Paine riippuu siitä miten kovaa polkimesta painetaan ja miten raskasta rahtia kuljetetaan.
Komponenttien kalvot voivat olla erikokoisia. Tuoteluettelot sisältävät esimerkiksi komponentteja, joiden halkaisija on tuumissa:
- 20;
- 24;
- 30.
Toimintahäiriöt ja niiden syyt
Useimmiten komponentti hajoaa ja vaatii vaihtamisen siinä tapauksessa, että tiivisteet ovat löysät. Silloin ilma voi vuotaa laitteen ruuvin välistä, jos jousijarrukammion männän tupen kammio on epämuodostunut, sisääntuloliittimestä, jos työntölaitteen O-rengas on vaurioitunut ja kotelon reikien läpi, jos kalvo on viallinen.
Muihin toimintahäiriöihin lukeutuvat kotelon ja suojuksen naarmuuntuminen, kiinnittimien vaurioitumisen sekä liitäntäventtiilin virheet. Lisäksi sauvan välys voi kasvaa. Väli on liian suuri jos se poikkeaa normaalista 15-25 mm etuakselilla ja 20 - 40 mm taka-akselilla.
Virheiden havaitseminen
Järjestelmän yleistä kuntoa arvioidaan jarrutusmatkan pituudella. Lisäksi huoltokorjaamon asiantuntijat mittaavat jokaisen pyörän jarrutusvoiman erityisellä testipenkillä ja vertailevat niitä tietoja vertailuarvoihin. Ohjaamon heiluminen ja asynkroninen jarrutus ovat myös merkkejä toimintahäiriöstä.
Etu- ja taka-ilmajarrukammion paineen poikkeaminen standardipaineesta käy ilmi kuorma-auton kojelaudan vastaavasta merkkivalosta. Se näyttää sisäänrakennetusta paineanturista tulevat tiedot. Huollon aikana tarkistetaan komponenttien kireys ja kiinnityksen luotettavuus. Ilman vuotaessa kuuluu lisäksi pihisevä ääni.
AUTODOC: käteviä ostoksia verkossa
Etsitkö verkkokauppaa jossa on edulliset hinnat kuorma-autojen varaosien vaihtoon ja huoltoon? Tervetuloa AUTODOC-verkkokauppaan. Täältä voit ostaa ilmajarrukammioilta luotettavia valmistajilta, vetonivelten liitoslevyjä, ilmakompressoreilta ja monia muilta auton osia. Kaikki tuotteet ovat suhteellisen edullisia, ja osa tuotteista on tarjouksessa. Ryhdy asiakkaaksemme tänään ja osta verkossa edullisesti.
Osta netistä itsevarmasti! Voit palauttaa varaosat 200 päivän sisällä ostotapahtuman jälkeen ilman mitään erityistä syytä ja saada rahasi takaisin. Miten? Käytä vain Turvallinen tilaus-palvelua kassalla. Palvelu maksaa vain 6,55 €.