Tilaa Vauhtipyörä / kotelo kuorma-autoille edullisesti

Vauhtipyörä / kotelo TOP kuorma-autojen brändeille
Vauhtipyörä / kotelo TOP malleille
Korkealaatuiset Vauhtipyörä / kotelo hyötyajoneuvoja: TOP brändit
Vauhtipyörä / kotelo kuorma-autoille: Bestsellerit katalogissamme
Nämä tavarat ovat eniten ostettuja Vauhtipyörä / kotelo katalogista. Laaja tuotevalikoima parhailta brändeiltä tulee auttamaan sinua valitsemaan Vauhtipyörä / kotelo edulliseen hintaan ja takaamaan parhaan sopivuuden kuorma-autollesi tai hyötyajoneuvollesi
Vauhtipyörä on kiekko, joka on asennettu kampiakselin laippaan. Laite lähettää vääntömomentin moottorista vaihteistoon ja käynnistinmoottorilta kampiakseliin. Tämä osa vähentää voimansiirron tärinää ja ääntä kuorma-auton liikkuessa.
Erilaisia vauhtipyöriä kuorma-autoille
Rakenteen mukaan jaoteltuna:
- Kiinteät. Kiinteät kiekot, joiden läpimitta on noin 20-50 cm ja joiden reunoilla on hammastus. Laitteet ovat yksinkertaisia ja edullisia. Ne on yleensä valmistettu valuraudasta, ja ne ovat siksi raskaita. Ne takaavat moottorin tehokkuuden pienellä kierrosluvulla. Valmistajien tuoteluetteloissa on myös pienehköjä kiinteitä vauhtipyörää: niiden paino on 1,5-2 kg kevyempi kuin vakiokomponenttien paino. Nämä osat mahdollistavat moottorin kierrosluvun kasvattamisen nopeammin, jolloin kuorma-auto kiihtyy lyhyemmässä ajassa.
- Kaksinkertainen paino. Nämä ovat knock-down-laitteita, jotka koostuvat kahdesta jousimekanismilla yhdistetystä levystä. Laitteet soveltuvat kuorma-autoihin, joissa on tehokas moottori, koska ne absorboivat täydellisesti tärinän. Ne vähentävät polttoaineenkulutusta ja parantavat aerodynamiikkaa. Niiden haittana on kalliit korjauskustannukset.
Toimintahäiriöt ja niiden syyt
Komponentin käyttöikä on keskimäärin 100-150 tuhatta kilometriä. Joissakin tapauksissa, jos kuorma-autolla ajetaan huolellisesti, ne voivat kestää 200-250 tuhatta kilometriä. Komponentit valmistetaan kestävästä valuraudasta ja teräksestä. Niihin kuitenkin kohdistuu luonnollista kulumista ja ne vaativat säännöllistä huoltoa. Yleisimmät viat ovat hampaiden kuluminen ja halkeamat paikoissa, joista osa kiinnittyy kampiakseliin, sekä kierteen murtuminen kytkimen kotelon kiinnityksen kohdalla. Kaksoispainomalleissa yksi tavallisimmista vioista on myös vaimentimien jousen mekaaniset vauriot.
Hajoamisen syynä on kuorma-auton virheellinen huolto, kytkinpolkimen heikko painaminen ja kovat jarrutukset. Osan pienempi käyttöikä voi myös olla seurausta ajoneuvon ylikuormituksesta. Kaksimassaisen vauhtipyörän toiminta voi häiriintyä myös riittämättömän käynnistysmoottorin pyörimisnopeuden johdosta, vaihteiston toimintahäiriöstä johtuvan tärinän takia, sylintereiden eri puristuksen vuoksi tai sytytyksen ongelmien vuoksi.
Virheiden havaitseminen
Henkilöautojen tavoin kuorma-auton osan hajoaminen käy ilmi siitä, että auto tärisee, kun kytkinpoljinta painetaan, vaihteiden vaihtaminen on hankalaa tai polttoaineenkulutus kasvaa. Tarkka vianmääritys edellyttää vikadiagnostiikkaa. Komponentin korjaaminen ja vaihtaminen olisi jätettävä huoltokorjaamon asiantuntijoiden tehtäväksi.
AUTODOC: käteviä ostoksia verkossa
Haluatko ostaa vauhtipyörän edullisesti kuorma-autoosi? Rekisteröidy AUTODOC-verkkokauppaan. Tarjoamme laajan valikoiman halpoja komponentteja eri ajoneuvoihin. Moniin tässä esitettyihin tavaroihin kohdistuu tarjouksia, jotka auttavat sinua säästämään. Valitse verkossa ja tee tilauksesi nyt - toimitamme ostokset nopeasti ja edullisesti.
Osta netistä itsevarmasti! Voit palauttaa varaosat 200 päivän sisällä ostotapahtuman jälkeen ilman mitään erityistä syytä ja saada rahasi takaisin. Miten? Käytä vain Turvallinen tilaus-palvelua kassalla. Palvelu maksaa vain 6,55 €.